מצודת הסלע בסיגירה – Sigiriya נישאת לכ-370 מטר גובה והצוק עשוי בצורה של כפות רגליים של אריה והוא זכה לאחד משבעת פלאי עולם על ידי אונסקו. המקום ידוע גם בכינויו “סלע האריה” ומדובר על אתר היסטורי בעל מורשת עולמית ששימש במאה החמישית לספירה למקום מקלט לאחד הבנים של מלך “דטוסן”.
המצודה נבנתה על ידי המלך “קשיאפה”. המהנדסים והאדריכלים שלו ניקו את השטח מסביב לצוק, והקימו שם גנים, מזרקות ובריכות. הבריכות הם עדות למה שהיה פעם מערכת אספקת מים לתושבים.  הייחודיות של המקום הוא שצורתו היא בכפות רגליו של אריה, כאשר לרגליו נימצאות כ-1200 מדרגות ופיסגת הצוק הפכה להיות ראש אריה. חלקו הגדול של הסלע מעוטר בפניו של הבן ואביו ובראש הצוק התנוסס לו הארמון המהודר .מתוך שרידי הארמון נשמר היטב כסאו של המלך באותה תקופה, נשמרו כ- 18 ציורי קיר מתוך כ-500 אשר כולם הוקדשו לחשיפתן של הנשים. זה מקום של כל טיול סרי לנקה חייב לבקר אותו. אפשר גם סרי לנקה עם ילדים אבל לא בכל הגילאים.

הריסותיו של המקום התגלו ונחקרו במאה ה-19 על ידי חוקר אנגלי. כל המבנה הוא עדות להתפתחות האמונה הבודהיסטית באלף הראשונה אשר שולטת בימינו אנו על האי סרי לנקה. סרילנקה  התברכה בהמון נופים מרשימים ויפייפיים אשר אחד מהם ניראה מעל למבצר המופלא הזה. כאשר יורדים מהצוק מחכים למטייל פילים אשר ייקחו אותו לסיבוב סביב האתר הייחודי ביער המקיף אותו.